Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Happy 45th Malaysia Day

16th September, Happy 45th Malaysia Day, Malaysians!

I am safely back from my special task trip to Taiwan and proud to be Malaysian.   I sang the Negaraku last night with the greatest patriotic feeling, so did the tens of thousand of Malaysians at the Kelana Jaya stadium last night.

  

September 16, 2008 - Posted by | Politics

19 Comments »

  1. Special task? What was that? You just wasted the money. No proof that you’ve achieved what was wanted by the suppoters of anwar. No list of MPs that will jump to a new ship.

    Comment by kjsaljkdkjl | September 16, 2008

  2. i felt more proud singing the national song with fellow malaysians!

    Comment by hafiz | September 16, 2008

  3. Money? who wasted money? BN?@PKR? I think BN

    Comment by HISYAM | September 16, 2008

  4. Salam Kak Jah (Hajjah)…

    Congratulation! Kak Jah mmg hebat…tak sia-sia saya kerja keras utk memenangkan Kak Jah dlm PRU tempoh hari….Kak Jah memang selayaknya jadi MP…saya puas hati sungguh!

    Masa arwah Hj Abd Rahman meninggal dunia di Kubang Buaya 2-3 bulan yg lepas, saya nampak Kak Jah dan suami datang berziarah pkl 12 mlm, maka semenjak hari itu saya mula menaruh hormat yg tidak terhingga pada Kak Jah. Padahal keluarga arwah bukan orang PKR pun…dan pada masa tu, hanya kaum kerabat dan mereka yg rapat dgn keluarga arwah shj yg ada.

    Dan tak ada orang politik dari mana2 parti pun yg datang berziarah pada tengah mlm buta seperti itu…kecuali Kak Jah dan beberapa pemuda PKR Ktn….Ya lah datang tengah mlm tak ada orang tengok, ye tak? Semua ‘orang politik’ yg lain datang keesokan harinya…baru boleh tunjuk muka dan ramai yg boleh nampak, kan? he he!

    Anyway, tahniah dan sama2lah kita menuju ke arah Malaysia Baru….Mudah2an sejarah baru akan tercipta di Malaysia dan nama Kak Jah akan tetap tercatat sebaris dgn mereka yg turut sama mengukir sejarah ini!

    Comment by Abu Ali Anwar | September 16, 2008

  5. Yes, PKR also wasted money like BN. Went to Taiwan without any return, tha was wasted the money. Isn’t it?

    Comment by kjsaljkdkjl | September 16, 2008

  6. kjsaljkdkjl…

    you said it wasted the money??? no proof of achievement? just because of no list of MPs (that willing to jump) shown to you??? You think who you are? very importance person? and all the list must be revealed to you?

    Hi hi! its so funny! you’re a great clown! yeah…like other BN supporters…keh keh keh!

    Comment by Abu Ali Anwar | September 16, 2008

  7. Salam Ramadhan,
    Mana dia hasil selepas balik dari Taiwan? Takde apa-apa berita pun tentang wakil rakyat yang nak melompat ke PKR tu? Kalau tiada apa-apa ‘perkhabaran gembira’ dari Taiwan maka memang satu task yang sia-sia MP-MP PKR ke sana.

    Comment by Jeffripower | September 16, 2008

  8. jeffripower dan kj@#$$ di macam kera kena belacan! SORE LOSERS!

    Comment by BUB | September 16, 2008

  9. Kera kena belacan atu tidak, yang penting, tunjuk bukti ada MPs nak lompat. Jangan menipu.

    Comment by kjsaljkdkjl | September 16, 2008

  10. kjsaljkdkjl,
    puak-puak PR nie memang macam tu, bukti sudah jelas bahawa rakyat masih lagi memerlukan BN memerintah negara ini melalui keputusan PRU12 yang lalu. tetapi sudah dasar orang kemaruk kuasa, walaupun apa yang dia buat ni di luar tabie dia masih lagi kata ianya adalah kehendak rakyat. Kalau kehendak rakyat tak perlu la buat rampasan kuasa. Ni guna nama rakyat untuk kepentingan sendiri. Sekarang nie pun sudah menunjukka betapa mereka kemaruk kuasa nanti bila sudah memerintah tak tahu la apa yang akan berlaku,…..

    Comment by matbank | September 16, 2008

  11. kalau aku yg berkuasa, matbank dan kjsaljkdkjl aku sula!

    tapi sbb bukan aku yang akan memerintah maka korang bolehlah terus hidup dalam ameno korang tuh.
    Malangnya org ameno cam ko bedua nih, kalau dah tak dapat duit rasuah mesti kebulur mampus…so macam disula jugaklah.

    ahaks!

    Comment by BUB | September 16, 2008

  12. Mr bub,
    selama 16tahun dalam kerajaan, tak pernah ker pemimpin agung awak tu makan rasuah?? kalau sekali dah makan mesti dia nak berkali-kali sebab tu dia tak sabaq-sabaq nak jadi PM. Bila da jadi PM lagi besaq la dia boleh makam. Cuba cari dan gali sejarah pemimpin agung kamu tu sewaktu dia didalam kerajaan dulu.

    Comment by matbank | September 17, 2008

  13. “kalau sekali dah makan mesti dia nak berkali-kali..”

    matbank cakap dari pengalaman ke ni?..

    ahaks!

    Comment by BUB | September 18, 2008

  14. BUB,
    Pasal dia tak kenyang…. hisap GAS petronas dah tak lalu Bah….

    Sekarang selera tukar nak minum MINYAK Petronas pulak…

    Hampa kepoh sekadar nak masuk minyak dalam motorsikal ajer…

    Depa nak isi tangki ROKET ooooooooooo BUB BUB kesian kat mu..

    Comment by croak croak | September 18, 2008

  15. crook, dah lama ke tak makan ubat gila ko..apa ko merapu pun aku tak faham..pi masuk balik wad gila tuh. nyebok menyampuk cakap org tua.

    shoohhhh!

    Comment by BUB | September 19, 2008

  16. BUB

    Doktor2 pun semua cuti esok masuk hutan jumpa member member lama…

    Comment by croak croak | September 19, 2008

  17. La croak croak, hang terlepas dari wad gila rupanya! Eilll….eillll….eil…..

    Comment by UcuZalley | September 19, 2008

  18. UcuZalley
    Tu ler… pasai dah 21tahun duk bau gas…
    Kalau tak kawan dengan Ucu, nanti tak leh naik ROKET… iiisssshhhh serba salah pla nii….

    Comment by croak croak | September 19, 2008

  19. hehehe… cuba lah korang berpikiran terbuka.. sekali sekala kenapa lah susah sangat nak terima kerajaan baru.. sedangkan kita semua tahu kerajaan sekarang bebetul tak prihatin pada rakyat..sebenarnya pengikut ameno tok tok neh.. takut nak terima kenyataan bahawa kerajaan ameno akan berkubur.. tu jerkk

    Comment by dnorsham | September 22, 2008


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: