Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Teresa, Teresa…

Teresa Kok ialah rakan sepejuangan saya di Parlimen. Beliau terkenal sebagai seorag pemimpin yang kuat bekerja dan berdedikasi. Oleh itu penangkapan beliau di bawah Akta ISA sungguh tidak berasas dan harus di kecam setegas-tegasnya. Ianya menunjukkan ketakutan kerajaan BN sudah cukup rapuh dan dalam ketakutan sehimgga sanggup menangkap seorang wanita menggunakan akta yang zalim
Juga sebagai seorang Ahli Parlimen wanita saya cukup empati di atas apa yang beliau sedang lalui dan berdoa semoga beliau tabah mengadapi ujian ini. Juga supaya keluarga beliau terus mendoakan keselamatan beliau. Hang on in there Teresa. We know that you are strong and that you will get through this even stronger..
Untuk BN, enough is enough. Your time is up….

September 14, 2008 - Posted by | Politics

26 Comments »

  1. Perkataan “hang” as in, Hang on in there Theresa, mungkin tidak sesuai.

    I say, where ever you are, we are connected in freedom.

    Comment by Zubli Zainordin | September 14, 2008

  2. Walaupun BN itu korup sekorupnya…

    masih mencari mereka untuk mencapai cita2 murni?

    semoga bahagia..

    Comment by melayu-kampong | September 14, 2008

  3. bila YB nak balik ye? tak sabar nak tunggu berita baik

    Comment by lan wm | September 14, 2008

  4. YB,
    WE always and forever behind RIGHTEOUS side, RAKYAT are not blind and no feeling. Only UMNO-BN had no heart, eyes and “big ears”..!

    I wish Pakatan Rakyat will take over ASAP, therefore Hindraf 5, Teresa, RPK and others can be release immediately and unconditionally.

    Comment by budak | September 14, 2008

  5. YB ke Taiwan memburu MP-MP BN. YB adalah seorang orang Islam, jadi saya nak tanya apa hukumnya kita menggalakkan supaya orang melakukan pecah amanah?? Undi yang diberikan oleh rakyat kepada MP-MP BN adalah satu amanah dan sekarang YB pergi ke Taiwan untuk memujuk mereka pecah amanah rakyat. Kita perlu ingat, jika rakyat terbanyak menyokong PR sudah tentu mereka-mereka ni tidak akan terpilih sebagai wakil rakyat melainkan calon-calon PR yang dipilih. PR selalu melaungkan demokrasi tetapi adakah dengan melakukan rampasan kuasa begini itu demokrasi. Menafikan pilihan rakyat terbanyak itu demokrasi?? Katakan lah sewaktu PRU12 yang lalu PR yang menanag dan BN melakukan seperti apa yang PR sedang lakukan sekarang adakah itu akan diterima?? Jika kita tidak suka orang buat begitu kepada kita maka kita juga jangan la buat begitu kepada orang lain. Sabar, tunjukkan pemerintahan yang baik lagi adil di 5-negeri yang diperintah oleh PR, saya pasti apabila tiba PRU13 PR yang akan menjadi kerajaan. Sebagai seorang Islam kita seharusnya bersabar kecualilah kita ni bukan Islam. YB bagaimana???? Fikir-fikirlah …

    Comment by matbank | September 14, 2008

  6. Nak suruh puak2 UMNO yang korup ni melompat bukannya susah. Tapi dengan cara pilihanraya la.

    Kalau PR menang plihanraya ke-13 nanti, tengoklah pesta melompat dari puak2 korap, rasuah ni ke dalam PR. Ya lah, mereka duduk dalam BN pun sebab BN jadi kerajaan. Mereka dapat kontrak dan tender. Bila BN jatuh, mereka dah takda sebab dah nak tinggal situ.

    Mereka mesti nak cari lubuk emas punya. Melompatlah katak2 ni pula ke dalam PR. PR waktu tu punyalah berbangganya dengan katak2 yg melompat.

    Akhirnya rasuah juga, korap juga..

    Comment by Nahnu | September 14, 2008

  7. matbank, kerajaan terengganu pimpinan PAS pada tahun 50-an pun tergolek dek YB2 parti negara lompat ke perikatan….nak tanya,lompat ke perikatan tu pecah amanah ke?

    Comment by HISYAM | September 14, 2008

  8. Ya…
    kerana rakyat memilih mereka sebab mereka adalah wakil Parti Negara bukannya Perikatan. Sepatutnya mereka harus bertanya kepada rakyat dikawasan mereka boleh atau tidak mereka melompat. Jika rakyat mengizinkan baru mereka boleh melompat itu baru amanah namanya.

    Comment by matbank | September 14, 2008

  9. Matbank,

    Bile cakap pasal pujuk orang BN nak masuk Pakatan Rakyat baru nak cakap pasal Islam ek.. Kenapa selective?

    Lagipun, pujuk tak boleh ke? Kalau org tu tersesat kita tak boleh takzirah untuk kembali kepangkal jalan? Lagipun kita kena kaji punca kemenangan BN samada telus atau tidak? Menggunakan jentera kerajaan untuk berkempen tu betul ke tidak? Menggunakan undi pos untuk menipu undi tu Islamik ke?

    Kenapa tak telus dalam memberikan ruang berkempen didalam media massa kepada semua parti2 yg bertanding? Islamik ke cara berat sebelah ni?

    YB Fuziah tak payah jawab soalan senget sebelah org macam Matbank ni..ada otak tapi tak nak pakai. Tuhan bagi akal tapi dia buta hati. Buta fikiran..pity people like matbank!

    Nak suruh tunggu 4 tahun lagi? Pirahhh!

    Comment by BUB | September 14, 2008

  10. Melayu kampong,

    Nape la kamu ni pendek akal. Sebab BN korup lah kita kena berusaha untuk menghentikan secepat mungkin. Ahli parlimen BN bukan semuanya korup sekorup pemimpin tertinggi BN maka masih ada peluang untuk kembali ke pangkal jalan.

    Org jahat yang ditangkap dan dihumban kedalam penjara pun masih diberi peluang untuk menjadi manusia yang baik melalui program2 rehabilitation di penjara. Kalau pakai otak kampung kamu, biarkanlah mereka dipenjara hanyut selama-lamanya. Jangan bagi makan minum, jgn bagi ceramah agama, jgn bagi kaunseling..biar mati je lagi baik sebab mereka ni kan jahat.

    Melayu kampung- a bad sample of malay thinking! Luckily majority of Malays in kampung and bandar are much smarter than u.

    Comment by BUB | September 14, 2008

  11. bagus ayat BUB diatas..🙂 give me 5

    Comment by arkib.com.my | September 14, 2008

  12. arkib, kita teruskan perjuangan untuk KEADILAN. mamat bank dan labunya melayu kampung ni kita bagi can bersuara..barulah adil. Dah kerana keadilan jugalah kita harus gosok otak berkarat dua manusia ni dari terus meracuni minda rakyat celik macam kita.🙂

    Comment by BUB | September 15, 2008

  13. Salam buat semua,
    “KEADILAN”, ya adil…. adil kak kita bila kita cuba menafikan pilihan rakyat yang ramai… kita boleh kata apa saja kerana kita tak suka kepada mereka tetapi kita harus ingat, jika kerajaan yang kita cuba tubuhkan itu dibuat secara tidak adil maka kita jangan lupa, suatu hari kerajaan kita juga akan jatuh dengan cara yang sama. Tunggu dan lihat..

    Comment by matbank | September 15, 2008

  14. Kehadapan Matbank yang bangap,

    Pilihan rakyat yang ramai? Hang dok mana selama ni? dalam tempurung atuk hang ka? Tak nampak message rakyat di PP? Hang Buta ka?

    Memang lah parti atuk hang BN menang, tetapi dengan cara Pilihanraya yang TIDAK telus; pengundi hantu, rasuah, undi pos,dll..

    So kepala berkarat kau masih tak reti nak pikir ke????

    Apa yang orang bagi nasihat ni cubalah baca betul2 dan pikir sikit..basuh sikit hati umno lurus bendul kau tu..dah 50 tahun tak servis.

    Comment by BUB | September 15, 2008

  15. Salam buat semau,
    Apa yang cikgu-cikgu saya ajarkan dulu, apabila seseorang tu bercakap atau pun berkata-kata tetapi bahasanya terlalu cantik itu menunjukka yang dia seorang yang pendek akal tetapi cuba-cuba tunjukkan dia tu cerdik. Tapi tak tau la pulak apa yang tok-guru dia orang ajar kat dia orang…

    Comment by matbank | September 15, 2008

  16. ISA – Taktik paling bodoh digunakan oleh BN; membuatkan rakyat lebih bencikan Kerajaan BN!

    Comment by Keadilan-eclub | September 15, 2008

  17. Matbank,

    Salah tu..patutnyer cam ni..
    “Apa yang cikgu-cikgu saya ajarkan dulu, apabila seseorang tu bercakap atau pun berkata-kata dalam lenggok keras itu menunjukkan yang dia sedang bercakap dgn orang yang tak faham faham erti KEADILAN. Tapi tak tau la pulak apa yang tok-guru kau ajar kat kau mat.

    BS=bodoh sombong!!

    Comment by BUB | September 15, 2008

  18. en bun en bub…..
    marah ker….
    kalau macam nie punya marah mesti kamu nie……

    Comment by matbank | September 15, 2008

  19. mat bangap mat bangap….

    kau bangap lah sorang2…malas lah aku nak layan ko dah.

    Tadi kat stadium kelana jaya, PR has confirmed taking over the govt!

    TAKBIR!!!!!!!!!!!

    Comment by BUB | September 16, 2008

  20. dan buat pertama kalinya kita akan mendapat tpm bukan islam di mana beliau akan berkuasa keatas pertahanan negara….

    Comment by matbank | September 16, 2008

  21. can someone pull a plug on this racist please! he is showing is true color and we cannot have someone like him ruining our effort to have a peaceful Malaysia.

    Comment by BUB | September 16, 2008

  22. Saya tak “racist”. Buat pengetahuan semua, saya nie berdarah campuran bapa cina dan ibu melayu. Tetapi apa yang saya mahu pemimpin tertinggi (orang no 1 & 2) mesti orang islam tak kisah lah dia tu keturunan melayu ka, cina ka, india ka , kadazan ka, iban ka atau sebagainya yang penting dia mesti ISLAM.

    Comment by matbank | September 16, 2008

  23. jangan risau TPM nanti mesti Islam..

    Najib??
    mengamalkan cara hidup hindu????

    takpe, nama islam..

    Comment by arkib.com.my | September 16, 2008

  24. arkib,

    matbank tak kisah asal dalam ic islam saja dah ok la tu…munafik ke tidak tu matbank tak kesah…matbank kan ikut buku..dia mat belia..

    Kalau nak jadi perompak biarlah perompak islam.

    Kalau nak rasuah biarlah rasuah sebagai seorang islam.

    begitulah seterusnya kalau nak C4 org ke, nak judi ke, nak ISA org ke…

    Tapi bagi org yang tak berapa berilmu macam saya, saya nak pemimpin saya bukan org2 yang jenis perompak,munafik, rasuah..sebab kalau dia buat semua tu tapi mengaku Islam, dia telah memburukkan lagi nama agamanya.

    Itu pandangan saya yg tak berilmu, lainlah matbank yang berilmu tinggi.

    T.O.N.G K.O.S.O.N.G!

    Comment by BUB | September 17, 2008

  25. arkib.com.my kata:
    “jangan risau TPM nanti mesti Islam..

    Najib??
    mengamalkan cara hidup hindu????

    takpe, nama islam..”

    kamu percaya SD yang dibuat oleh orang kafir dengan bayaran RM4 tu dari sumpah yang bersaksikan ALLAH???

    Kenapa sumpah yang si Saful buat didalam rumah ALLLAH dan dengan menyebut nama ALLAH kamu tak percaya. Kamu nie betul-betul Isxxx ka hindu???

    Comment by matbank | September 17, 2008

  26. matbank dah naik angin..

    kalau aku sumpah kata matbank belasah saiFool camana?

    cian matbank kena masuk penjara..ahaks!

    Comment by BUB | September 18, 2008


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: