Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

The Typhoon rages (updated)

13 Sept 2008
9 pm
Salam dari Taoyuan, TAIWAN
Oleh kerana Taiwan dilanda Typhoon Sinlaku,  Penerbangan pulang saya telah dibatalkan dan di jadualkan semula kehari Ahad 14 sept . Ini bermaksud bahawa saya tidak akan sempat menghadiri Mesyuarat Agung Tahunan Bahagian (MATB) Kuantan yang dijadualkan pada 14 sept  jam 11pagi Tentu sekali saya sedih, kerana tidak dapat bersama ahli KeADILan Kuantan namun ianya tidak melemahkan semangat saya. Saya juga berharap ianya tidak akan melemahkan semangat ahli-ahli yang lain. Kali ini saya yakin bahawa MATB akan meriah dengan kehadiran yang cukup ramai, lebih dari biasa. Malah saya yakin ia akan jadi MATB luar biasa.
Disini saya juga ingin menegaskan bahawa misi pemergian kami keTaiwan telah tercapai dan ianya sungguh berjaya. Our TRIP HAS BEEN HIGHLY SUCESSFUL IN MEETING IT’S OBJECTIVES . Saya juga menegaskan seterusnya bahawa rancangan 16 Sept is RIGHT ON TRACK. If not literally on the actual date, 16+1 sept or 16+2 Sept. or even 16+3 Sept Nantikan bersama demi masa depan baru untuk seluruh rakyat  Malaysia. Kita telah menunggu 50 tahun. tidak lama lagi penantian ini akan berakhir

September 13, 2008 - Posted by | Politics

19 Comments »

  1. 916 it’s just a benchmark or rather a temporary benchmark (tbm). might it be oct. or nov. or dec. it just doesnt matter. bn doesnt getting any better.

    Comment by zuber | September 13, 2008

  2. Yup,
    you got the idea right zuber !!!!
    We waited 50 years to see changes for the better. What is afew days or weeks more,?

    But I do assure you that we are right on track. Just pray that we can make it happen as planned..

    Fuziah Salleh

    Comment by Fuziah Salleh | September 13, 2008

  3. AlhamduliLLah..
    Knowing that it’s ‘right on track’, is really a welcoming news. same with Zuber…Date doesn’t really matter…Analogous to picking your spouse..want them to be beautiful, ‘berada’, good lineage. If we can get’em all…well that’s bonus..But most importantly…’deen’…In this case, most important thing…is ‘change’,…the rest is bonus really….Have a safe journey back. Congrats to u and your fellow friends..tian, saifuddin etc..

    Comment by zamri | September 14, 2008

  4. Terima kasih tidak terhingga di atas perjuangan puan. I envy you and the magnificient 5 for braving the typhoon to get us back our independance. Hanya Allah yg dapat membalas jasa kalian. Semoga selamat pulang membawa kejayaan yg kami seluruh rakyat Malaysia nanti nantikan. 16 Sept- lets throw the corrupted government out!

    Comment by BUB | September 14, 2008

  5. […] Kita telah menunggu 50 tahun. tidak lama lagi penantia ini akan berakhir Sumber: Blog Fuziah Salleh (No Ratings Yet)  Loading […]

    Pingback by PerakExpress.com » Blog Archive » Khabar dari Fuziah Salleh diTaiwan. | September 14, 2008

  6. alhamdulillah, mudah-mudahan semuanya berhasil. salam buat semua.

    seluruh malaysia memang menantikan khabar gembira dari kalian.

    semoga diberkati oleh Allah. selamat berpuasa YB!

    Comment by najwan_halimi | September 14, 2008

  7. […] September 13, 2008 · No Comments […]

    Pingback by Fuziah Salleh Says If Can Wait For 50 Years Can We Stand Another Day Or Two? « A Total Blog | September 14, 2008

  8. 916 mungkin ‘benchmark’ atau juga ‘diversion’, tapi RPk ada menyebut dalam wawancara dgn sbs, 916 mesti berlaku, ‘time is of the essence’. Kalau tidak, integriti DSAI akan dipersoalkan, lebih2 lagi daripada puak2 amno dan ini secara tak langsung akan ‘mendinginkan’ sokongan puak2 yang di atas pagar. My 2 sen.

    Apapun, sama ada 916, 917 mahupun 920, diharap semua pemimpin keADILan dan PR dapat menyampaikan amanat supaya semua rakyat bertenang bagi menangani kebobrokan yang sedang berlaku sekarang, SUPAYA, DSAI dan semua pemimpin PR dapat meneruskan agenda pengambil alihan kuasa dengan lancar.

    Wassalam.

    Comment by qamal | September 14, 2008

  9. salam yb..
    harap berita gembira ni dpt membuka lembaran baru buat kami..reformasi3

    Comment by shrek | September 14, 2008

  10. YB Fuziah,

    I love you sincerity towards “rebuild Malaysia”, I also believe Pakatan Rakyat will and should take over the Govt as planned. UMNO-BN had became a beast now and WE should stop them before it become a group of VAMPIRE..!

    Comment by budak | September 14, 2008

  11. YB ke Taiwan memburu MP-MP BN. YB adalah seorang orang Islam, jadi saya nak tanya apa hukumnya kita menggalakkan supaya orang melakukan pecah amanah?? Undi yang diberikan oleh rakyat kepada MP-MP BN adalah satu amanah dan sekarang YB pergi ke Taiwan untuk memujuk mereka pecah amanah rakyat. Kita perlu ingat, jika rakyat terbanyak menyokong PR sudah tentu mereka-mereka ni tidak akan terpilih sebagai wakil rakyat melainkan calon-calon PR yang dipilih. PR selalu melaungkan demokrasi tetapi adakah dengan melakukan rampasan kuasa begini itu demokrasi. Menafikan pilihan rakyat terbanyak itu demokrasi?? Katakan lah sewaktu PRU12 yang lalu PR yang menanag dan BN melakukan seperti apa yang PR sedang lakukan sekarang adakah itu akan diterima?? Jika kita tidak suka orang buat begitu kepada kita maka kita juga jangan la buat begitu kepada orang lain. Sabar, tunjukkan pemerintahan yang baik lagi adil di 5-negeri yang diperintah oleh PR, saya pasti apabila tiba PRU13 PR yang akan menjadi kerajaan. Sebagai seorang Islam kita seharusnya bersabar kecualilah kita ni bukan Islam. YB bagaimana???? Fikir-fikirlah …

    Comment by matbank | September 14, 2008

  12. View TOP BLOGS today

    Comment by phuongnana | September 14, 2008

  13. apa cerita ni Matbank?????? pencacai umno lagi???

    Comment by ismailsns | September 15, 2008

  14. Salam buat semua,
    Saya bukan pencacai umno ka bn ka pkr ka. Saya tak pernah menjadi ahli bagi mana-mana parti politik pun. Saya hanya ingin melihat Malaysia ni aman damai mempunyai kerajaan yang kuat dan disokong oleh rakyat terbanyak dan bukan sebuah kerajaan yang dibentuk dengan hasil dari sekumpulan “katak-katak” yang melompat.

    Comment by matbank | September 15, 2008

  15. matbank ni adalah orang tak berpolitik..maksudnya yag jenis dok syok sendiri..dok kira kesenangan sendiri je…
    Tinggalkan dia dengan labu2nya…jangan dilayan dengan orang yang tak paham ni…

    Comment by lanabulu | September 15, 2008

  16. lanabulu,
    Saya tak masuk politik kerana politik terlalu kotor, contohnya apa yang sedang diusahakan oleh PR sekarang ni. Kenapa kemaruk sangat nak kuasa?? betul-betul ikhlas hendak membantu rakyat atau ada ajenda yang lain. Jika nak membantu rakyat, kenapa tidak bekerjasama dengan kerajaan yang telah pun dipilih oleh rakyat bagi memajukan negara. Ingat kebanyakkan rakyat masih lagi memberi sokongan mereka kepada BN. Kalau mereka mahukan PR sudah lama PR menang sewaktu PRU12 yang lalu. Jangan lah terlalu tamak kerana orang yang tamak selalunya boleh mendatangkan kerosakkan.

    Comment by matbank | September 15, 2008

  17. en matbank ni baru hidup kot..tak faham senario politik malaysia lagi..banyakkan membaca isu2 semasa, baru awak boleh faham kenapa PR perlu segera mengambilalih tampuk kerajaan..

    Comment by joyah_laser | September 15, 2008

  18. Joyah_laser,
    Saya faham kenapa PR perlu ambil alih kerajaan, kerana meraka ni kemaruk kuasa. Kalau orang yang tak kemaruk kuasa dia akan tunggu sampai PRU13. Disamping tu dia akan tunjuk kan contoh dan bukti yang dia dapat memerintah dengan lebih baik lagi barulah rakyat terbanyak akan sokong . ADA FAHAM…..

    Comment by matbank | September 15, 2008

  19. eiirr..tak sabar nak tunggu perubahan ni. dah jelik dgn keadaan sekarang!

    Comment by zuhairy | September 15, 2008


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: