Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Anwar telah mengangkat sumpah di Parlimen…

Entry by Rozaini M R
Thursday 28/08/08 10.00am

Anwar telah mengangkat sumpah sebagai Wakil Rakyat Permatang Pauh di Parlimen sebentar tadi.

Photobucket

Photobucket

August 28, 2008 - Posted by | Politics

15 Comments »

  1. Syukur Alhamdulillah.
    Apa lagi yang boleh kita ucapkan melainkan TAHNIAH! Semoga perjuangan rakyat melalui DSAI akan menjadi satu pemangkin kearah kesejahteraan RAKYAT Malaysia keseluruhannya. Tugas berat menanti DSAI, jangan lupa setiap perkataan yang telah diluahkan. DSAI have to be extremely careful. Landmines are being laid by the ruling party on his way to Putrajaya. Semoga sejahtera dan sentiasa dilindungi Allah s.w.t.

    HARAPAN RAKYAT ADALAH DITANGAN DSAI. Jangan dikecewakan dan dihampakan…

    Comment by azizi | August 28, 2008

  2. tahniah dsai dan pr.
    semoga angkat sumpah kali ini membawa erti yang lebih besar pada rakyat. rakyat teramat sangat mengharapkan satu reformasi yang akan dibawa oleh dsai dan sekutu. ingatlah segala janji dan jangan sekali-kali mempermainkan harapan rakyat. walaupun masih jauh perjalanannya, namun dengan keazaman dan iltizam serta sokongan rakyat kita yakin dsai akan berjaya merealisasikan kerajaan rakyat.

    Comment by zuber | August 28, 2008

  3. Syukur allahamdullilah
    kerana ketua umum (DSAI) telah selamat menjalankn upacara mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen . Dan ucapan ribuan terima kaseh kepada semua yang telah sama2 membantu DSAI dlm menghadapi kesukaran yg datang. terutama YB Fuziah dan pembantunya yg turut mengembeling dlm usaha mencapai kemenangan yg muthlak.
    MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!
    REFORMASI! ALLAHUAKHBAR!
    MENJANA KEARAH PEMBANGUNAN MALAYSIA BARU……..

    Comment by AMK pdg serai | August 28, 2008

  4. Angkat sumpah sebagai Ahli Parlimen selesai dah.. Agak-agak bila pula Anwar nak bersumpah menafikan kes liwatnya?…

    Comment by afnanhassan | August 28, 2008

  5. salam

    Taniah pada Datuk anwar tapi setingi-tinggi ucapan taniah kepada Datin Sri Wan Azizah…

    Jika keadilan ditegakkan, keberanian tidak diperlukan lagi.

    carcoon

    Comment by carcoon | August 28, 2008

  6. Apa bodoh sangat afnanhassan tu.. tak paham2 lagi.

    Comment by budak mekong | August 28, 2008

  7. budak mekong,
    Adakah bila Anwar dah angkat sumpah sebagai ahli MP, beliau boleh melupakan terus kes liwat beliau? Kes liwat itu masih belum diputuskan sama ada betul atau tidak. Jadi masih ramai yang menunggu Anwar bersumpah menafikannya jika tidak bersalah daripada beliau buat bodoh je..

    Comment by afnanhassan | August 28, 2008

  8. afnanhassan,

    who said anything about putting aside the case? the case is up for mention in the higher court soon. what good will it make if DSAI bersumpah macam seseorang yang menjadi alat-alat orang tertentu. it is clearly politically motivated. the problem is, the people in your circle are still living in the cocoon and still refuse to accept that the people want change. you only believe what your masters dictate you and are not able to see what’s wrong from right. don’t you have a bit of brain power to really analyse the whole scenario?

    just sit back and think again… don’t just think, but think hard…

    Comment by azizi | August 28, 2008

  9. tahniah DSAI! Moga tapak yang dimulai dengan doa pada tahun 2005 sebagai strategi berhasil tahun demi tahun. Doa strategi untuk DSAI sebagai PM bermula 2 tahun sebelum beliau dipenjarakan dalam tahun 1997, dan sekali lagi dibuat sebagai strategi baru semasa umrah, 2 tahun sebelum pr12. Jejak-jejak berhasil, moga berbuah lebat dari pokok yang lebih rendang untuk ramai rakyat berteduh. Mabruk untuk amanah yang lebih mencabar. Wassalam.

    Comment by ras.dba | August 28, 2008

  10. salam reformasi,
    tahniah DSAI.
    tahniah juga penyokong Pakatan Rakyat
    dukacita juga buat drebar dan penumpang dlm UMNO/BN menuju bengkel bawah pokok.

    Comment by smy | August 28, 2008

  11. afnanhassan,
    Kalau setakat bersumpah macam sampah tu nak buat apa? Jangan lah samakan DSAI dengan Najib tu, tak ada apa2 pasal tiba2 dia pulak bersumpah tak kenal dengan Altantuya! tak ada orang suruh pun, takut sendiri je. Kita tunggu la hearing dalam court nanti.
    Could you please think properly & wisely, for once, ‘Please think outside the box!’

    Comment by UcuZalley | August 29, 2008

  12. Salam,
    Nampak gayanyanya isu sumpah ini menjadi perbincangan hangat disini.
    Pendirian DSAI amat jelas dalam hal sumpah ini:-
    1. Bahawa cara sumpah menjujnjung Quran bukanlah cara yang di ajar untuk diamalkan dalam Islam
    2. Kalau kita nak ikut cara Islam ialah dengan membawa kes ini ke mahkamah Syariah yang sudah pun dilakukan oleh DSAI
    3. Sekiranya mahkamah syariah memerlukan DSAI bersumpah beliau telah pun menyatakan bahawa beliau akan berbuat demikian.
    4. Lagipun bersumpah tidak akan menyelesaikan masalah. Cuba fikir, adakah seseorang itu akan digugurkan tuduhan keatasnya semata-mata kerana dia telah bersumpah? Mana mungkin penghakiman didunia ini dilaksanakan semata-mata dengan cara demikian? Apa nak jadi dalam dunia ini sekiranya semua manusia dengan senang-senang bersumpah apabila tertuduh? Lagipun orang yang tak takut Allah lagi berani nak bersumpah.
    5. Majlis Fatwa juga memutuskan bahawa bersumpah hanyalah apabila semua prose perundangan telah selesai.

    DSAI tegas dalam hal berpegang kepada prinsip ini dan juga berpegang kepada nasihat para ulamak dari Malaysia dan peringkat antarabangsa.

    Doakan lah kami dapat terus melaksanakan tugas dengan tabah dan semoga rakyat dinegara ini terus terbela

    Fuziah Salleh

    Comment by Fuziah Salleh | August 29, 2008

  13. afnanhassan,
    Paham tak apa yang YB cakap tu? kalau tak paham jugak, tu bukan maknanya minda anda tidak berfungsi, tapi hati anda yang telah ‘mati’ dan takut untuk menerima kenyataan dan apatah lagi untuk menerima kebenaran!
    marilah kita semua menjadi rakyat Malaysia yang bukan sahaja merdeka jasad, tetapi merdeka jiwa dan minda!
    MERDEKA!!!

    Comment by UcuZalley | August 30, 2008

  14. salam
    DSAI bkan tak nk bersumpah,tpi beliau tsk nk jsdi mcm budak2 tu,mcm kaki sumpah,
    EZAM,SAIFUL,NAJIB,TAJOL ROSLI.
    ustaz yg kat tepi saifil bersumpah tu pn mengaku yang dia rasa bersalah dn tak tahu pasal nie.dia org dh tahu mana dosa pahala,main2 dgn sumpah, tak tahukah dia azab ALLAH nanti.
    sy cabar pemimpin kerajaan hari ini dakwa semua pemimpin pembangkang jika kata2 dlm ceramah mereka adalah tipu dn fitnah,…
    senang kata BUDAK SEKOLAH PN TAU LA.salam

    Comment by mussang | August 30, 2008

  15. congret br..all the best 4 everything

    Comment by ZUL | September 1, 2008


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: