Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Roadshow Anwar Ibrahim: Kuantan, permit polis diluluskan

Ceramah Anwar Ibrahim hari ini Sabtu 19 Julai 2008, 9 malam KEKAL terus di Kg Razali Batu 3 1/2 Jalan Gambang, Kuantan.

JANGAN terpedaya dengan khabar-khabar angin.

Harap sebarkan kepada yang lain.

Saya sempat melawat tapak program ceramah tersebut petang semalam bersama jawatankuasa penganjur Parti Keadilan Rakyat Bahagian Kuantan. Saudara Azan juga ada bersama.

Fuziah Salleh

July 19, 2008 - Posted by | Politics

17 Comments »

  1. sebarkan satu kuantan yb…
    pastikan penuh satu pahang dtg…

    Comment by rahman | July 19, 2008

  2. Alhamdulillah…

    Tapi satu perkara perlu diperbaiki .. Sistem suara ( speaker ) kurang jelas dan terdapat beberapa kali gangguan bunyi .. Harap lepas ni lebih bersedia dan paling penting bersedia awal.

    Apa yg saya perhatikan semalam , jam 9.00 mlm masih mencuba sistem bunyi , sepatutnya perkara itu dilakukan pada sebelah petang lagi ..

    Bukan senang kita nak menjemput Dato’ seri datang menyampaikan amanat ditempat kita , so gunakan peluang sebegini untuk memberi yang terbaik kepada semua .

    Untuk makluman YB juga , kami datang beratus kilometer untuk mendengar , begitu juga orang lain .. Banak rungutan kedengaran , ada yg datang dari temerloh >100km , Muadzam Shah >100km , Jerantut >150km hatta Kuala Lipis pun ada , tp dengan sistem bunyi yg berlaku semalam ramai yg pulang hampa ..

    Namun rombongan kami dari Muadzam Shah bersyukur dan rasa terubat juga kerana dipertengahan jalan ( sekitar kem batu 10 ) dapat beramah mesra mesra dengan Dato’ Seri yang kebetula kereta kami berhenti bersebelahan dengan kereta Dato ‘ Seri dan yg menjadikan kami lebih teruja adalah dato’ Seri yang membuka Cermin tingkap beliau terlebih dahulu berbanding kami .. sempatla bertegur selama kurang lebih 2 minit di trafik light tersebut ..

    laungan REFORMASI bergema disitu ..

    kami guru – guru berikrar menyokong penuh pakatan rakyat untuk membentuk kerajaan ..

    sekian

    AllahhuAkbar !
    AllahhuAkbar !
    AllahhuAkbar !

    Comment by Cikgu man | July 20, 2008

  3. salam yb fauziah..syok benar kami mendengar dsai nak datang kuantan.berpakat pakatlah kami ke sana..memang ramai yg orang di situ sehingga berkilometer kereta parking di kedua dua arah bahu jalan besar..sayang seribu kali sayang,hati mula bertukar kpd hiba apabila ramai yang merungut dengan pembesar suara yang hidup segan mati tak mau..sudahlah skrin layar pun tak berfungsi,gelap pula tu? hee..geram betul…kami tak boleh dengar tau tak? tak nampak muka anwar pun.klau mcm ni jangan cuba suka suka anjurkan program la,kalau benda kecil kecil macam ni pun tak boleh buat.tak ada persediaan ke? bagi sahaja pada orang yang mampu buat…buat malu pakatan rakyat shj… maaf kerana keluhan kami ini…salam

    Comment by mat | July 20, 2008

  4. sabar mat noooo… x npk mat pu semlm.. hehehhe

    Comment by rahman | July 20, 2008

  5. Saya ada satu ayat yg nak diluahkan berkenaan dgn program ceramah DSAI smalam…..”BUAT MALU KOMPENI AJE!!!”.

    Ramai yg merungut seolah tiada persiapan rapi yg dibuat…kalau ada pun mcm melepas batuk ditangga.

    Saya berserta rakan2 dr jauh dtg penuh bersemangat namun pulang dgn perasaan hampa.

    Sistem bunyi yg hambar….petugas yg bercelaru dan seperti tiada koordinasi.

    Harap sangat2 dapat diperbaiki dimasa akan datang dan berilah sepenuh perhatian dan serius dlm menganjurkan program parti.

    Comment by SahabatMesra | July 20, 2008

  6. mcm mana nak sabo raman oii…kwn kempen bagai nak rak mintak rakan2 datang ramai..pas tu jadi mcm ni..yang sudah2 takde mcm ni pun? bukan senang anwar nak datang kuantan? dengokan cerita pa system tu disewa dengan harga RM6000. hee.. 6000 ke? RM 60? memang le awk tak nampak kwn,sebab kwn pekena mee sup kat belakang tu..nak masuk penuh,nak dengo sound rosak,nak tengok skrin buta…geram betoi…

    Comment by mat | July 20, 2008

  7. sedih dan kecewa skit dgn pe yg berlaku smlm…hrp lps ni buatlah persediaan yang lebih teliti.bukan seanng pak anwar turun kuantan.hrp pak anwar pun tak merajukla dgn ap yang berlaku smlm.hrp pak anwar dapat turun ke kuantan lagi dalam tahun ni.bkn ape,semangat sgt nak tgk smlm tapi kecewa akhirnya……..hidup PKR…

    Comment by siti payung | July 20, 2008

  8. salam reformasi dari kami keadilan selangor kepada keadilan pahang!!!!hidup dsai!!!!!!!!!reformasi!!!!!!!!!!!

    Comment by keadilan selangor | July 20, 2008

  9. yb tlg upload kat blog ni… sy nk dgr sgt2 ceramah ni… rindu kat kuantan ni yb….

    Comment by rahman | July 21, 2008

  10. Rating 1 – 10…..saya rasa dapat beri 2 aje!!! Tak pernah berlaku lg PA system ‘cap ayam’ masa ceramah. Lebih2 lg ceramah DSAI. Saya dapat tahu…PA system tu sewanya ‘boleh tahan’. Kutipan derma malam tu pun tak dapat nak cover bayaran sewa PA system tu!!!!

    Dan direkomen kuat oleh Ketua Bahagian PKR Kuantan merangkap Ahli Parlimen Kuantan. Kalau kenyataan saya ini silap…sila jawab dan betulkan segera krn cerita ni dah merebak menjadi bualan dan sungutan. Jangan sampai ‘lebam mata’ dah la. Bincang elok2….yg penting jgn ulangi…BUAT MALU KOMPENI AJE!!!!

    Comment by SahabatMesra | July 21, 2008

  11. Salam di ucapkan kepada warga kuantan.
    Saya cuma hendak berkongsi maklumat kepada seluruh warga di Kuantan untuk turut serta dalam isu-isu serta kes yang menarik di laman web
    http://www.p99ampang.com
    laman web ini merupakan laman web rasmi untuk buletin ampang dan juga menjadi saluran penyampai untuk isu-isu parti.
    Saya berharap agar kita dapat bertukar pandangan serta pendapat untuk memantapkan lagi parti sekaligus menimba ilmu.

    Comment by Din | July 21, 2008

  12. Salam Reformasi buat semua!

    Saya faham ramai yang hadir pada malam tu agak kecewa dengan kondisi siaraya yang di pasang, saya sendiri tiba agak lewat, dah hampir pukul 10 mlm baru sampai. Tapi saya masih dapat menyusup hingga ke tepi pagar surau berhampiran pentas, walaupun kena berdiri di tengah hujan tapi alhamdulillah masih dapat mendengar ceramah dengan sungguh terang dan jelas, walaupun memang saya tak dapat nampak DSAI dengan jelas, cuma nampak kecil saja dari jauh.

    Saya agak terkilan apabila ada saudara2 yang datang dari jauh tidak dapat mendengar ceramah pada malam itu, yang menjadi sedikit kehairanan, bagaimana saya yang tiba pada pukul 10 malam dapat mendengar dengan jelas? Adakah saudara datang lebih lewat dari saya?

    Bagaimanapun saya berharap semuga perkara ini menjadi iktibar dan panduan kepada kita semua. Ingat lah, kita adalah PKR, kita tidak ada apa2 keistimewaan macam AMENO bila nak organise apa2 program, masalah tapak dan logistik harus kita ambil kira.

    Wassallam.

    Comment by UcuZalley | July 21, 2008

  13. Kekurangan yang telah berlaku pada malam itu amat dikesali. Ia sama sekali tidak dijangkakan kerana mengikut perancangan ia sepatutnya berjalan lancar.Pasukan PA system telah diupah untuk memastikan bahawa segala sistem yang berkaitan dengan pembesar suara berfungsi dengan terbaik.Amat dikesali entiti yang dianggap profesional telah tidak memenuhi syarat kontraknya.
    Sekelian cadangan yang dikemukakan akan diterima sebagai peringatan. Memang benar ia telah mengganggu kelancaran mesej yang ingin disampaikan oleh para penceramah.Perkara tersebut juga amat dikesali oleh Pengarah Program, Saudara Megat yang juga Naib Ketua Bhg. Keadilan Kuantan.

    Kehadiran lebih 20 ribu Rakyat pada malam itu meyakinkan kita bahawa sememangnya Rakyat Pahang, khususnya Kuantan, sudah menggesa perubahan yang memberi lebih kepentingan kepada Rakyat jelata dalam semua aspek kehidupan mereka.Perubahan yang diminta Rakyat tidak boleh ditangguh lagi.Pentadbiran umno-BN sudah tidak dilihat sebagai boleh mentadbir dan mengurus negara dengan baik, apa lagi untuk memimpin Rakyat sebagai warga yang beilmu dan berdikari serta berupaya memenuhi segala keperluan mereka secara seimbang.
    Mungkin sudah sampai masanya kerajaan yang memerintah menerima hakikat itu.Apa yang perlu dilakukan oleh kerajaan yang dipimpin oleh umno-BN ialah serta-merta memisahkan politik daripada urusan pentadbiran negara agar ia memperlihatkan ketulusan umno-BN dalam penegasan mereka sebagai prihatin Rakyat. Selagi mana budaya memilih kroni dan umno-BN sebagai syarat membantu Rakyat, umno-BN akan selamanya dianggap sebagai parti yang tidak berlandaskan keadilan dan tiada ketelusan sama sekali dalam memikir, mereda dan membasmi derita rakyat. Mendiskriminasi kerajaan-kerajaan negeri yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat adalah suatu kesilapan besar dan zalim.Tentunya kerjaan Pakatan Rakyat akan mengambil langkah yang berbeza jika memerintah nanti – sesiapa saja dari umno-BN yang sudi memberi yang terbaik untuk kebaikan Rakyat dan negara akan diberi peluang untuk berkhidmat dan akan tentunya diberi segala sokongan dan bantuan demi keelesaan Rakyat. Tetapi sayang sekali para pemimpin umno-BN tidak dapat menghayati perkara semudah itu…

    Comment by rozaini | July 22, 2008

  14. sayang betul keadaan jadi macam tu….saya lihat ni rentetan dari kesilapan yang sangat2 perlu di perbaiki….kepada semua harap jangan menuding jari pada sesiapa….pada saya ini menunjukkan pihak PKR perlu lebih fokus dan kerja keras kerana sokongan rakyat di Pahang terbukti malam itu…kami harapkan agar perkara seperti ini diambil serius…..ramai rakan mengeluh dan marah dengan keadaan yang terjadi namun begitu sekalung tahniah kerana berjaya mendapatkan mobilisasi seramai itu (kalau PakLah tengok mau pinsan 2,3 kali)

    Comment by suara kita | July 24, 2008

  15. PETUA NAK KONTROL MALU

    A. JIKA DIKETAWAKAN RAKAN KETIKA KAU TERTIDUR DI OPIS HINGGA MELELEH AIR LIUR BASI… TERUS BANGUN SEPARUH SEDAR DAN BUAT-BUAT KENA SAWAN SAMBIL KELUARKAN LAGI AIR LIUR. … GERENTI MEMBER KAU AKAN PANIK DAN BERHENTI KETAWAKAN KAU.

    B. KALAU TERSILAP MENYAPA ORANG YANG TAK DIKENALI… TERUSKAN MENGANGGAP DIA KENALAH KAU DAN BAGI DIA DUIT KONONNYA KAU PERNAH BERHUTANG DENGANNYA. MESTI DIA PUN MENGAKU KAU KENALANNYA.

    C. JIKA DITEGUR ORANG KERANA ZIP SELUAR TERBUKA…JAWAB JER DENGAN
    SELAMBA MENGATAKAN INI ADALAH GAYA BERFESYEN ATAU KATAKAN BAHAWA ZIP ITU ROSAK SAMBIL BERFALSAFAH ‘BIAR ROSAK ZIP, JANGAN ROSAK AKHLAK’.

    D. BERCAKAP SEORANG DIRI KERANA MEMBER TINGGALKAN KAU BELAKANG… TERUSKAN BERCAKAP DAN KETAWA SAMBIL MENYUMPAH MEMBER KAU TU. TENTU ORANG TAKKAN GELAK KAU KERANA SANGKA KAU ADA MASALAH MENTAL.

    E. TERSILAP MASUK TANDAS WANITA… BUAT-BUAT WAJAH GELABAH DAN CEMAS SAMBIL BERLAKON MENYATAKAN TUJUAN KAU MASUK KERANA NAK MENCARI ISTERI KAU YANG DAH SEJAM MASUK TAK KELUAR-KELUAR…

    HA HA HA

    Comment by kl | July 31, 2008

  16. .

    Comment by SahabatMesra | August 8, 2008

  17. pooorahhhhhhh………………

    Comment by dara jambu | August 9, 2008


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: