Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Telah dibebaskan sebentar tadi

Anwar sedang melalui proses ikat jamin dan akan terus kembali ke kediaman beliau di Segambut.

Sidang akhbar pasca tangkapan di rumah beliau jam 2ptg. hari ini.

Sementara itu ahli-ahli dan penyokong diminta terus memelihara keadaan dan mengelak sebarang insiden yang boleh ditafsirkan sebagai mengundang campur tangan polis.

Hari ini juga Raja Petra sudah berada di IPK dan juga dijangka ditahan dan dibawa ke mahkamah jalan Duta dan didakwa atas kenyataan bersumpahnya pada 18 Jun lalu; kes berkaitan Altantuya.

Rozaini

——————————————————————————
Anwar freed on police bail
Jul 17, 08 9:08am
PKR de facto leader Anwar Ibrahim has been freed on police bail this morning. He was seen leaving with his family and lawyers in a car at 9.45am.

He has gone back to his house in Bukit Segambut, Kuala Lumpur and is expected to call a press conference at 2pm.

Anwar was not charged but will have to report back to the police in a month’s time on Aug 18.

Earlier this morning, Sankara told reporters outside the Kuala Lumpur police headquarters where Anwar was held overnight that Anwar would be released by 1pm.

“I received a call from one of the investigation officers and they agreed to grant Anwar police bail,” said Sankara who arrived at the police headquarters at 9am.

The lawyer went into the building after briefly speaking to about 50 journalists who are waiting outside. With Sankara is another lawyer, R Sivarasa, who is also PKR vice-president and Subang parliamentarian.

Sankara said Anwar was complaining of back pain after having to spend the night on the floor last night.

At 9.30am, Anwar’s wife Dr Wan Azizah Wan Ismail accompanied by her daughters arrived in a car and they were seen going into the police headquarters.

A suspect can be freed from police custody under the police bail but will have to report back at a specified date where the police have the option to procure charges.

July 17, 2008 - Posted by | Politics

4 Comments »

  1. We shall wait for Anwar’s press conference at two pm and hear what he has to say about the arrest.
    Hopefully it’s the real chronology and not the ‘heavily seasoned’ version.

    Comment by Ian | July 17, 2008

  2. Kerajaan bukanlah zalim sangat nak tangkap Anwar tanpa sebab. Ini terbukti kerana Anwar telah pun dibebaskan hari ini. Kepada penyokong Anwar, jangan terburu2 buat keputusan untuk membuat apa2 tindakan bodoh kerana bukan saja menyusahkan orang lain tapi diri sendiri pun susah.. Tunggu jelah…

    Comment by Jeffripower | July 17, 2008

  3. jefri power ko ni ader masalah sebenarnyer… ko tergolong dgn org yang suker dengan harga minyak yang tinggi… ko suker dengan fajar rembau ambil tender airport tanpa pengetahuan menteri pengangkutan… ko suker wang rakyat berbilion2 dilesapkan dengan skandal PKFZ…ko suker penganggur boleh jual saham ecm libra dengan kerugiaan.. ko tak ingat ker bagaimana tilam diusung waktu perbicaraan 98 dahulu, tapi apabila wan azizah bawa pakar forensik dari australia, tilam itu diumumkan hilang kerana tidak disapina sebagai bahan bukti… aku berdoa agar ko terbuka minda sikit!! ko lupa ker siapa yang melebamkan mata saudara anwar!! bebal sikit2 dah lar!!

    Comment by rahman | July 17, 2008

  4. En jeff, sedap jer ckap org lain bodoh. Saya rasa org yang fikir kerajaan x zalim la yang bodoh..Akal kalo ada gunakan lah!!

    Comment by che piah | July 17, 2008


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: