Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Suara Masyarakat Sivil di Parlimen dalam solidariti

SELAMATKAN MALAYSIA – KEADILAN UNTUK ANWAR!

Photobucket Photobucket

Photobucket Photobucket Photobucket

June 30, 2008 - Posted by | Politics

1 Comment »

  1. YB,
    Di dalam demokrasi masih tidak jelas tafsiran perkataan AWAM yang bermaksud bahawa, keseluruhan tanpa terfokus hanya pada sesuatu kumpulan di dalam masyarakat (elit/korporat) yang tidak termasuk ke dalamnya mereka yang berada di dalam perkhidmatan polis dan tentera.
    Apabila ianya tidak jelas semakin terzahir ketidakpedulian undang-undang untuk memelihara dan membela malah memperkenalkan hak-hak awam yakni warga ke atas nilai kebersamaan meliputi politik ekonomi dan budaya di mana pendapat-pendapat umum sering ditolak walaupun ia berasas dan miliki sandaran yang kukuh misal terhadap isu penghakiman 1998 terhadap DSAI masih sepenuhnya tidak lengkap untuk dihakimi sebab yang membawa kepada kecederaan tahanan awam semasa berada di dalam penjagaan polis.

    Amat disandarkan harapan untuk PR merealisasikan Undang-Undang Akhlak yang mendasari keadilan itu adalah bersama kebenaran tanpa perlu dirubah mengikut kesesuaian masa dan keadaan untuk lebih dilihat kemanafaatan globlalisasi.

    “Allah memberikan keteguhan kepada orang yang beriman dengan kata-kata yang tidak berubah semasa hidup di dunia dan hidup di akhirat.
    Dan Allah akan menyesatkan orag-orang yang menganiaya dan Allah melakukan apa yang DiKehendakiNya.”

    Dengan perpaduan kunci usaha gabungan Parti Politik,Harakah Islam,NGO tidak upaya disangkalkan keinginan dilihat keistimewaan tanah air menjadi jurubicara keamanan di arena antarabangsa di bawah kepimpinan PR.

    Comment by teeja | July 2, 2008


Leave a comment