Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Live dari Kedutaan Turki di Kuala Lumpur 29 Jun 2008

5.33pm Dato’ Seri Anwar Ibrahim ketika ini berada di Kedutaan Turki di Kuala Lumpur bagi melindungi diri beliau. Seramai 500 orang sedang mengerumi di luar perkarangan Kedutaan tersebut.

Kira-kira 20 orang anggota polis sedang berligar di luar pagar Kedutaan bersama beberapa orang FRU.

Pihak media tempatan dan antarabangsa juga sedang membuat liputan mengenai situasi yang mendebarkan ini.

5.37pm Dato Seri Anwar Ibrahim akan terus berada di dalam Kawasan Kedutaan Turki. Rakyat akan bersurai sebentar lagi.

Esok satu hari yang baru, belum ada kepastian.

Dengan hati yang cukup berat bagi Rakyat melangkah pulang, mengalihkan pandangan dari Kedutaan Turki dengan iringan doa agar segalanya selamat dan pemimpin yang mereka kasihi berada dalam keadaan selamat jua.

Laporan oleh Leo

June 29, 2008 - Posted by | Politics

17 Comments »

  1. apa la yg dorang wat nihh…sian anwar. ada je khianat yg drg pk. x baik.

    pape pun..yb fuziah salleh..proud of u. my MP!! idop kuantan..😛

    Comment by anakgajah | June 29, 2008

  2. terima kasih YB atas maklumat ini! sama2 kita doakan Pak Anwar!

    Comment by danielle_corleone | June 29, 2008

  3. kalau betul mamat tu buat cerita kene liwat yang si nuar ni plak nak nyuruk pi kedutaan turki kenapa pulak?

    dulu 1998 bukan main hebat kumpul orang kat tengah kl tuh. buat la lagi. apsal nyuruk plak. tak gentle langsung.

    Alasan ada ugut bunuh? kalau nuar tu nak kene bunuh. lama dah mati. tak payah susah2 pakai budak mentah tuh jadik agen. dulu pon macam2 la arsenik la HIV la. Hidup sehat walafiat pon. takde plak korang kecoh2 kata arsenik HIV tu lagi dah. ni nak start balik buat perangai la tu.

    Apa pun hal nye si mamat tu nak buat repot ke ape ke. takyah gelabah sampai ke kedutaan turki. Ni kelam kabut semacam. Hishhhhhh
    rilek la. nampak sangat menggunakan manusia lain untuk jadik perisai. ceh boring~! tak gentlemen.

    Comment by LuPikirLaSendiri | June 29, 2008

  4. LuPikirLaSendiri,
    Buat masa ini, Kedutaan Turki itu yang paling selamat, dengan izin Allah, utk DSAI menurut musyawarah pimpinan.
    Entahlah, urutan dari cita Altantuya, saya rasa mungkin juga benar pendapat sekelian pimpinan tu.

    Comment by Rozaini | June 29, 2008

  5. terima kasih yb atas info…. Lupikirlasendiri… adakah menjadi persoalan yang kurang rasional bagi seseorang yang tidak bersalah mempunyai perasaan bimbang setelah mahkamah digunakan untuk memerangkapnya 6 tahun lebih, ketua polis memukulnya tanpa belas kasihan…. lupikirlasendiri

    Comment by rahman | June 29, 2008

  6. kalau tak salah apasal mau nyorok,.,,takut ka?
    apasal gunakan pihak asing pasal nakl nyorok…jangan main bangsat la…
    keluar la kalau berani…im not govt supporter & no to anwar too….keluar la buktikan anda tak bersalah…we dont need gay here

    Comment by anti liwat meliwat | June 30, 2008

  7. LuPikirLaSendiri

    streotype typical imbecile.
    asking people to pikir while you yourself does not.
    just like the pot calling the pan black.

    never pikir before opening your mouth, just like your flip flop idol.

    LuPikirLaSendiri, LuPikirLaSendiri

    anti liwat meliwat, lest you forget, you’re living in bolehland, those in power can have all the boleh.

    stop disgracing yourself, both of you, an please dont open you mouth just to show how stupid you are.
    shut you mouth and nobody will know that you are that stupid.

    Comment by merong | June 30, 2008

  8. Hoi,”anti liwat meliwat”, jangan jadi anak haram.

    Comment by sakit hati | June 30, 2008

  9. anti liwat meliwat & lu pikir sendiri,
    nampak anda berdua tidak mempunyai fikiran yang idea.sejarah telah mematangkan perjalanan reformasi kami.apa yang telah kerajaan BN telah buat?kami sudah serik hingga ke hujung nyawa kami.Pak Lah walaupun ulama tetapi Islam Hadhari yang dibawanya selama ini telah menhalalkan penipuan,menjatuhkan martabat.jika benar BN/UMNO berpegang kpd ajaran Islam hadhari yang sebenar,kita ikut hukum hudud,kemukakan 4 orang saksi bahawa DS Anwar adalah seorang kaki liwat!Bukankah ajaran Islam itu sangat halus dan sempurna,adil dan saksama.LUPIKIRSENDIRI.kami bukan ANTI LIWAT MENLIWAT tetapi kami berpegang kpd ketua polis boleh memukul DSAI tanpa ada rasa belas kasihan kerana dendam.
    Badan kehakiman telah dijahanamkan oleh puak BN.Perakuan sumpah oleh Raja Petra tidak dijawab dan dikemukakan bukti oleh DS Najin & Pak Loh.Andai betul Raja Petra ini telah membuat satu fitnah yang jahat terhadap DS Najib & DS Rosmah heretlah Raja Petra ke mahkamah (saman malu).
    Tujuan puak-puak BN adlh untuk mengalihkan 2 isu:
    1-supaya rakyat lupa akan akuan sumpah Raja Petra dengan penglibatan DS Rosmah.
    2-hasrat Pakatan Rakyat untuk menubuhkan kerajaan pada 16/9 terbantut dek isu ini.
    Ingatkah lagi saudara bagaimana tuduhan seperti ini 10 tahun lalu tentang liwat telah mendapati DSAI dan mahkamah mengugurkan kes ini?
    Sebenarnya rakyat malaysia telah diperbodohkan oleh BN.

    Comment by akubdkphg | June 30, 2008

  10. hiiii….. kalau aku dapatlah lahabau dua ekor si anti liwat meliwat n lu pikir sendiri tu, memang aku gergaji tengkorak korang n aku rendam otak si dua ekor tu dalam clorox. Nasib baik aku takde kawan yang sebodoh korang…. Dua ekor ni mesti dah banyak sangat baca utusan nih!

    Comment by spider web | June 30, 2008

  11. Ya ALLAH Ya Rabb,

    Kiranya hamba MU, Anwar bin Ibrahim telah dikhianati dan difitnah melakukan liwat, maka kami mohon pertolongan MU ya ALLAH, selamatkanlah dia dan laknatilah mereka yang menzalimi, mengkhianati dan menfitnah hamba MU, Anwar bin Ibrahim.

    Ya ALLAH Ya Rabb, kurniakanlah kepada kami daripada rezeki MU yang halal. Berkatilah kami pada ahli, harta dan keluarga, jauhkanlah kami daripada kejahatan yang didatangkan pada waktu malam dan siang. Dan cukuplah kepada ALLAH sebaik-baik tempat bagi kami memohon, berlindung dan berserah

    Selawat dan salam ke atas Penghulu kami Muhamad SWT, keluarga dan sahabat baginda. Dan segala puji bagi ALLAH.

    Amin Ya Rabb.

    http://www.kerajaanrakyat.com/

    Comment by kerajaan.rakyat | June 30, 2008

  12. Khas kpd LuPikirLaSendiri & anti liwat meliwat,

    Jangan cuba memperbodohkan rakyat dengan tulisan dangkal kamu. Sekadar merepek pada hemah saya. Sejak kes VK Lingam, saya langsung hilang percaya dgn sistem kehakimam, polis & pendakwaraya. Kredibiliti mereka sudah sampai ke tahap SIFAR. Pihak yang melakukan pendustaan begini terhadap DSAI memang sudah sampai ke lembah kehinaan yang tiada penghujung kecuali ke neraka. Mereka sudah beralih dari menjadi hamba Allah kepada Iblis. Ketahuilah bahawa Iblis itu pendusta & bapa segala dusta. Eloklah kita menjauhi diri daripada orang yang sebegitu keji.

    Comment by AS | June 30, 2008

  13. kepada pihak yang masih bingung & bodoh utk menilai mana btul n mana salah, eloklah tuan2 masuk ke darjah 1 semula.

    BN dh takut. kuat komplot yg jijik lagi kotor. mcm org xde maruah. x malu ke dgn anak2 cucu kalo tau bapak sendiri @ tok sendiri yg buat sume keje2 kotor tue?

    Kpd Dato SeriAnwar, smlm di stadium perak kami semua mendoakan kesejahteraan Dato Seri. Semoga dato seri akan sentiasa diberikan kekuatan.

    Pemimpin umno mmg xde maruah, jijik, hina. bersedia la menerima bala n sumpahan dari Allah swt.

    Comment by anti dangkal | June 30, 2008

  14. Paklah ni dah runding ke dngan nik aziz dalam hal nuar ni?
    Ingat orang tua ulamak tu tahu semua pekara, jangan buat main-main

    Comment by ali | June 30, 2008

  15. minta semua masjid seluruh negara buat sembahyang hajat untuk DSAI biar selamat dn dapat memerintah malaysia ni tak lama lagi…..buang semua keparat dan lintah darat

    Comment by ali | June 30, 2008

  16. weh..
    kenapa yk sgt sokong si pelakon tu.. pandai dia belakon, bekesan..
    kalau betul tak salah, kenapa lari..
    dah buat drama bru nak balik..
    kalau nak saksi sampai 4 org..mmg la agama ada ckp..
    habis, org buat maksiat, tak kantoi tak berdosa ke?
    pandai2 la fikir..
    kalau betul orang nak perangkap, macam mana boleh tertangkap..
    nampak sangat dia tu kaki liwat..
    bini cantik pon tak guna..

    Comment by apa.. | July 1, 2008

  17. wahh tak sangka pulak aku ramai marah or tak senang hati dengan
    msg aku tuh. sorry la ek.. biarla aku celoteh sket pada mereka2 yang menyebut
    nick aku tuh…

    wahai Rozaini

    kenapa pulak yang risau semacam takut jadik cam antantuya tu?
    ape yang nuar ni da buat sampai risau camgitu. kat mane mane pon kalau
    dengan izin Allah selamat juga. kan lagi bagus duduk di Office PKR beramai2
    dengan penyokong, buat semayang hajat ke, doa tolak bala ke…

    Wahai rahman

    tau ke pasal ape anwar lebam?
    kerana pulut santan binasa, kerana mulot badan binasa.
    kalau saya panggil rahman BAPAK ANJING…
    agak2 lebam tak mata saya? hahaha
    tengok la gaya nuar bila bercakap… kalau provoke..
    tu je dah cukup.. kene orang cam saya ni takat balas mulot jerla..
    kene yang panas baran cam Rahim ketua polis tu dulu?
    erm .. tak dapek den nak nolong…

    wahai merong

    aku dak paham mende mu cakap..
    kau yang tak bole terima pandangan aku..
    so itu masalah kau.. nape pulak nak tutup mulot aku plak..
    tak puas ati? tu bukan masalah aku .. tu masalah kau sendiri
    sebab kau tak dapat puaskan hati kau.. hahaha

    wahai akubdkphg

    mmg saya takde pemikiran sehebat awak dan orang lain..
    saya bukan setuju sangat pon dengan islam hadhari..
    malah saya tak berminat pon dengan kepimpinan kerajaan hari ini..
    bab tuduhan sinuar ni liwat ke tak saya tak sebut pun dia
    bersalah.. baca balik ape yang saya send sebelum nih..
    saya cuma persoal cara dan behavior. bila berdepan dengan
    sesuatu keadaan tu biarlah dengan cara tenang dan bijaksana.
    bukan huha huha itu ini begitu begini. isunya simple.
    budak 23 tahun buat repot polis tuduh nuar liwat dia.
    tak perlu la bawak kerajaan la, bn la islam hadhari la.
    najib la raja petra la rosmah la. bebelit belit.

    yang aku nampak kan..
    even kalau anwar dibicarakan dalam kes ini pun.
    pakatan rakyat masih mampu terus

    1. mengingatkan rakyat tentang perakuan sumpah si petra tuh
    2. merealisasikan pakatan rakyat untuk memerintah malaysia

    takde masalah untuk terus buat 2 perkara yang awak sebut tu.
    kalau anwar takde tak bole ke teruskan? so ape kaitan tuduhan ini
    dengan jadual2 yang telah disusun pkr?

    “Ingatkah lagi saudara bagaimana tuduhan seperti ini 10 tahun lalu
    tentang liwat telah mendapati DSAI dan mahkamah mengugurkan kes ini?
    Sebenarnya rakyat malaysia telah diperbodohkan oleh BN.”

    aku ingat akan keputusan mahkahmah tu… dan aku tak rasa aku bodoh
    nak percaya seratus peratus.. dan tak salah juga kalau aku tak pecaya
    anuar seratus peratus.. =)

    opss lupa nak komen. nuar mata dia lebam dulu pasal rahim noor tumbuk dia.
    tanak tanyer ke kenapa rahim noor tumbuk mata dia?
    sebab nuar provoke rahim noor dengan panggilan BAPAK ANJING~!

    wahai spider web

    aku baca utusan, metro, bernama, Mstar Online, harakah, Suara KeADILan Online,
    segala forum, segala blog yang bole aku capai..
    kau takde kawan bodoh cam aku? ke ko mmg takde kawan ?
    kalau ayat kau yang tah hapa2 tuh… sape sape pun tanak kawan ngan kau..

    wahai AS

    terpulang la nak pecaya ke tak badan kehakiman atau polis atau segala
    benda yang awak tanak pecaya. yang pasti kak jijah percaya dengan paklah dan
    nuar pon pecaya kat polis bila dah submit report salah laku KPN dan patail petang tadi di IPK. bang nuar ni kat sume orang dia submit report. amerika pon nuar submit juga..

    Comment by LuPikirLaSendiri | July 2, 2008


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: