Fuziah Salleh

Mendamba Politik Baru

Pengakuan Tun Mahathir menzalimi Anwar Ibrahim

Saya zalimi Anwar oleh Tun Mahathir.

February 29, 2008 - Posted by | Politics

57 Comments »

  1. wei yob, lain kali biar tayang keseluruhan videonye jgn la pendek2 kan..jadi lain maksud jatuh hukumnya fitnah dan berdosa..yang betul diterangkan yang salah dihindarkan..budak2 bleh la diBODOHKAN..pikirkanlah cara lain guna otak tu sikit

    Comment by hadi | February 29, 2008

  2. jika penyokong Barisan Rakyat yg geliga, dah tahu kat mane url video keseluruhannye.
    tiada menjejaskn apa2 mesej yg ingin disampaikan oleh Tun Mahathir.
    selamat mencari kebenaran.

    Comment by Rozaini | February 29, 2008

  3. pemimpin UMNO memang suke cakap bedolak-dalik,memfitnah orang dan memburuk2kn musuh nye jadi barang mainan hidup mereka,sbb tu bila dh tua jd nyayok….

    Comment by romantiza | March 1, 2008

  4. Berasa wujud kenyataan yang bertujuan untuk mengelirukan.
    Ragam dan langgam ayat berintonasi tertentu untuk diterjemahkan makna yang tersirat.Adalah lebih baik terus membina kekuatan BA sendiri tanpa tongkatan mana-mana pihak luar sehingga 8/3/2008.

    Comment by thanaif | March 1, 2008

  5. kalu rasa tak cukup bukti sbb vedio ni mcm dipotong….u can fine other place…tapi kenapa Tun perlu mempermainkan isu ini,,,nanti memakan diri

    Comment by mat | March 1, 2008

  6. “Sebenarnya Kita x payah pun guna video ni…Mmg nampak murahan utk memancing ehsan lagipun rata-rata penyokong Kita dah tahu kebenaran dan usaha ini hanya akan menambahkan benci dari Non BA mahupun pemerhati atas pagar. Apa yg perlu kita fokuskan ialah perjuangan kita tanpa memburukkan org lain. Itu pandangan saya…” “TERUSKAN JUANG, TUKAR STRATEGI BUKAN TUKAR IMPIAN”TQ

    Comment by edy | March 2, 2008

  7. kepada sesiapa yang nk tengok video yang penuh boleh try kat link bawah ni.. tp kalau dah rasa pandai sangat sampai tahap nk kater orang lain BODOH, boleh lah cari sendiri ye..!

    http://tvceramah.tblog.com/

    selamat menonton.
    DENGAR…FAHAM…FIKIR!

    Comment by shakira | March 2, 2008

  8. wei… org bodoh je yg percaya video ni.. tayang lah kasi habis… Anwar Pembohong besar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Comment by say no to pkr | March 2, 2008

  9. Orang atas saya ialah bukti mendapat sejenis didikan sehingga tak lagi kenal mana intan mana kaca.kesian,kan…orang yang tahu mana kebenaran, mana pembohongan.
    Apa tujuan mahathir, itu kisah lain…tapi pengakuan telah dibuat…walaupun kelihatan tanpa sebarang sesalan…itulah jenis politik mahathir…
    Orang atas saya, saya kira dia tak kan mengaku cara lain…

    Comment by geligaotak | March 3, 2008

  10. bukan bodoh
    tapi tu la ilmu dari islam hadhari
    pe yang dapat anak2 yang kurang di ajao..
    nak cakap ade agama tipu le..
    dah le makna duit suap macam tu le jadinye..
    pala ade ‘cikit’ bodo…
    ntah le weiiii..
    kalo jujur sgt…
    jawab soklan ni…
    ko penah menipu ke tak?
    sepanjang ko hidup..
    mak ko pun penah tipu org..,
    ko bukan tau…
    islam hadhari…..

    Comment by akuu tak sokong badawi | March 3, 2008

  11. mamat “say no to pkr” tu sebenarnya telah ditutup pintu hatinya untuk merima kebenaran atau pun… dia tergolong diantara…

    Dan janganlah kamu campur adukkan yang hak dengan yang bathil dan janganlah kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui.
    Al-Baqarah: 42

    Comment by saleh | March 3, 2008

  12. org skunk mmg suker potong2 video, edit sana sini.buktinyer media masa yg kiter ader. majoroti BA yg kena,bak kater TDM saper yg ader kuasa dier boleh bt aper sajer.RTM 100% kaki mengampu. bg makcik2 yg kejernyer tgk tv ari2, pecaya bulat2 aper yg dier tgk.kebebasan besuara xder kat m’sia.dah mmg jelas DSAI xbesalah,smua tau tp bt2 xtau. peguam2 kat m’sia pun tau semua tu sajer dibuat2 jer. dan dah dibukti kan kat mahkamah yg DSAI mmg xbesalah, tp aper hukuman bg yg mereka2 citer? TDM maser mula2 letak jawatan dulu pun ada mengaku yg dier mmg byk bt salah n dier pun pun dah mintak maaf..baguslah! tp persoalannyer skunk, MANA KEADILAN KAT MSIA NI?

    Comment by shakira | March 3, 2008

  13. Allah maha mengetahui apa yg hambanya lakukan… di akhirat ada syurga dan neraka….. berhati2 lah wahai saudara.

    Comment by Shakila | March 3, 2008

  14. ape2 je la

    Comment by LEYA | March 5, 2008

  15. huuuuuuuuuuuuuuu…..x nampak lg ka…jan jd beruk.

    Comment by bersih | March 5, 2008

  16. aku skang tak sokong mana2 pasal aku tak minat politik, kotor.. tp apasal pendek sgt video tu, mcm tergantung..tak th apa intipati

    Comment by bunga | March 6, 2008

  17. memang org2 anuar ni kaki putar belit kaki pembohong.. jgn la nak memperbodohkan org… bg la klip tu sampai habis… tu sebenarnye memperli anuar… tgk la video tu sampai habis… ke memang org anuar ni akal pendek tak faham kata2 sinis

    Comment by kz_klang | March 6, 2008

  18. pe le punya dungu korang ni……oi PKR sedar la korang xleh p mana pun dgn si bdk spek mata anwar 2…..sggup kutuk n cemar imej negara kat luar.
    rakyat yang xsedar n x bsyukur je yg lebih2 je aku tgk sokong membabi buta kat PKR n pembangkang ni…rahsia demi rahsia dalam kain beliau dah terurai oleh sahabat baik beliau sendiri….yang beliau amat percayai dulu,sekarang korang tgk lah sendiri dgn mata pala korg pe yang beliau dah buat..akau xsalah kan pengundi n penyokong2 pembangkang tp aku nak nyatakan dorg ni sebenarnya di tipu dgn dakyah2 politik busuk.oiiiiiiiiiiiiiiii plz la k sedar n sedar la k……SEDAR..jgn tau nak BERSih2 je.pe punya dungu punya keadialn.ni semua gimik anwar je..

    Comment by pas n pkr x boleh pakai | March 6, 2008

  19. BN terbukti penipu. Sekongkol dgn SPR dan AG. Mmg bodoh lah orang2 BN p dok sokong depa.

    MARI BERUBAH! HIDUP BA! REFORMASI!!!

    Comment by BNPenipu | March 6, 2008

  20. Ape kejadahnye pengakuan Tun nie..”Orang berolok korang beria”..Kata nenek aku pun..”Dengar cakap enggang,makan buah belolok..Dengar cakap sorang,korang semua masuk lubuk..”Jadi pikir2kan lah ye..Wassalam..

    Comment by Neutral | March 6, 2008

  21. untuk ‘pas n pkr x boleh pakai’ => saper yg memalukan negara kat mata dunia skunk ni?? pak lah, gambar terpampang kat merata-rata dlm internet kat akhbar2 cina, paklah menghadiri mesyuarat, perbincangan atau aper2 perhimpunan xkira dlm atau luar negara, kebanyakan nyer DIER TIDO!! aper citer ni?? macam tu ker pemimpin negara.

    SPR pulak mcm lembu di cucuk idung, yg penarik nyer Paklah.. ikut jer lah aper yg disuruh.. nak tau sebab aper org2 bn ni sanggup bt aper sj untuk menang pilihanraya?? sbb duit.. dpt jd wakil rakyat, menteri, duit melimpah2.. projek berlambak2.. sampiakan ader yg berkata “UMNO YG BG AKU MKN, BN YG BG AKU DUIT..! ” tidak kah itu menafikan tuhan??

    BA bekerja bukan untuk duit, bukan utk nama… ikhlas menolong dan m’bantu maner yg mampu. insyallah di akhirat kelak kami tidak termasuk didalam golongan yg memejam kan mata apabila ada kemungkaran berlaku di depan mata.. jgn kerana RM 200 or janji2 kosong, yg hanya dtg 5 taun sekali boleh terus tutp mata.!

    SAY NO TO MONEY POLITICS,
    RASUAH,
    HARGA MINYAK NAIK,
    TOL,
    PM YG SUKA TIDO,
    BN N UMNO!!

    Comment by shakira | March 7, 2008

  22. aku sokong anuar ….. dunia sekarang bler ada jer duit semua boleh beli….termasuk manusia kn

    Comment by azera | March 7, 2008

  23. sape yg undi bn mmg x paham masalah negara pasal dia tgk tv dan baca akhbar harian je.rasuah dah x jd ape. saya bekerja dlm bidang construction. mmg byk cabaran, lg2 nak dptkan kontrak. usah ckp la brp byk duit lobi. nak meraih undi kena plak kluarkan duit kompeni. ish…ish…ish.. tu sbb yg membangkang ni byk professional sbb dah blh pkir. yg x blaja tinggi ni payah ckit, psl kejenye tgk tv je. 40 hari tgk iklan yg sama, mmg cepat terpengaruh la jawabnye……

    Comment by say YES to PKR | March 8, 2008

  24. erm…aku ade software name dia creative wave studio…..so pd pandangan aku la…org yg kurang ilmu je yg akn percaya klip ni…skrg kan zaman teknologi…manusia smkin pndi …..so stakat nk edit klip ni mmg kacang je…org yg buta it je yg akan percaya….klu nak difikirkan logik la wahai hamba2 allah…klu la anwar uh xbuat salah then mahathir tngkp saje2,confirm skarang ni mahathir kt penjara lolx……klu btol2 pengakuan uh genuine confrim anwar dakwa mahathir ape lah korg ni…spe pye keje wat klip ni??dosa tau…..
    so bg aku aku xboleh nk pecaya setakat dengar2 je bg aku slagi xnmpk dpn mte aku xkan pecaya…xkesa la bn ke pkr ke pas ke sama je….as conclusion politik kt m’sia mmg kotor……

    Comment by aslamhenry | March 8, 2008

  25. hello semuar,\

    apa la korang sibuk2 pasal politik.jaga kubur sendiri

    Comment by azirah | March 9, 2008

  26. azirah,

    mmg korang marah aku cakap mcm ni,cubala korang pikir…meka semua dapat habuan ..kut2 nanti kita yang tarak apa kepentingan gaduh sama sendiri..duk kedai kopi….elok2 kawn bayar silap2 bayar sendiri…oleh itu ingat la kawan dan sedara2 semuar….

    Comment by azirah | March 9, 2008

  27. tapi ingatlah…kalau betul la Tun betul inaya Anuar….ituhal dia…
    tapi orang yang duk ccut sana cut sini klip vdio ni lagi BERDOSA..memfitnah banyak pihak

    Comment by azirah | March 9, 2008

  28. bersedialah untuk hari kemudian, hubungan baik sesama kita. siapa pun pemimpin jika kita tidak berubah, begitulah kita…

    Comment by smartsuccess001 | March 10, 2008

  29. Salam. Wei, apa ni dok gaduh2 pasal hal orang, tak baik. Nak komen…komen jela. Sekarang camnilah, Allah bagi kita akal. Kita sebagai mukallaf tergolong dalam orang yang tahu menilai kebaikan dan keburukan. Itu jelas. So, gunakanlah pendirian masing-masing. Kalu yang dah jelas depa tu nak kata salah jugak, tu namanya Allah memang dah pilih dia untuk ke arah itu. Na’uzubillah. Semuanya akan tanggung di akhirat nafsi nafsi. Jangan terus bodoh sombong. Perbaiki diri dari ke hari utk bekalan mengadap Allah. wallahua’lam.

    Comment by hidup pas, hidup pkr | March 10, 2008

  30. jgn dilayan biawak tua tu….

    biaq dia meroyan anak beranak dia je….

    Comment by rakan_batu | March 10, 2008

  31. assalamualaikum…
    walau apa jua sekalipun, mandat telah diberi dan rakyat telah memilih BA untuk menerajui mana2 negeri yg sudah jatuh ke tgn korang. Jadi laksanakanlah janji2 yg telah korang tabur sebelum ini…seringkali saya dengar kalu undi PAS masuk syurga..kalu undi lain masuk neraka…APA ni??
    manusia dijadikan/dilahirkan bukan utk judge manusia yg lain..kalian ni sape yg boleh menentukan sapa masuk syurga sape masuk neraka??? Maksum sgt ke korang sume ni??? saya tak sabar menanti di padang Mahsyar kelak…barulah tembelang kalian nampak dan bole saya lihat semua barisan pemimpin yg mana yg patut dicampak ke dalam neraka…saya sedih kerana sesama islam saling mengutuk dan memfitnah utk kepentingan parti@sendiri….semoga Allah mengampunkan dosa¬≤ semua pemimpin yg durjana…baik BA atau BN, masing¬≤ ada kepentingan…sebab tu saya benci politik sebab semuanya kotor belaka…yg islam tak jaga peribadi@mulut…mcm mana la org nak tertarik dgn islam sedangkn umat islam sendiri berperangai mcm ni??? inikah islam… semoga Tun sentiasa sihat sejahtera dan dilindungi Allah selalu…

    Comment by malaysiapianist | March 11, 2008

  32. salam smua…video yg tak penuh tak boleh jadi bahan bukti kukuh…sbg anak msia yg masih lg mencari hala tuju sendiri, saya tak menyebelahi mn2 pihak, tp kes video2 yg camni la yg serabutkan dan pesongkan pemikiran rakyat kita skang ni…saya rasa sesiapa yg mempercayai video pendek seumpama ini “agak pendek akalnya” sbb tak tau apa intipati ceirta…dr segi cara tun dr mahathir ckp dan audience yg gelak2 tu pon kita tau ayatnya berbaur “sindir” bukannya pengakuan…sokonglah mn saje yg kita nak sokong tp jgn melampai sangat sbb bila dah melampau kita takkan nampak jalan lain…jgnlah seekali membutakan mata sendiri….sebaiknya tgk dalam2 positif dan negatif kedua2 pihak bukannya nak sokong membabi buta dgn bukti2 mcm ni…bukti camni bawak pergi mahkamah pon tka laku kak…sorry to say tp saya kecewa dgn pemikiran org2 msia skang ni yg pendek akal…kita dok gaduh2 bertekak pasal pahaman yg kita bawak, org atas smuanya sama je, membawa agenda masing2…dorang tak gaduh2 teruk pon, buat kot mana pon masing2 kaya jugak kan, tak kira la BN atau PKR…jgn pilih pemimpin mengikut parti, tp pilihlah pemimpin mengikut kepimpinannya….sbb tak smua pon pemimpin BN tu tak elok dan tka smua jugak pemimpin PKR atau BA yg lain betul2 membawa agenda parti masing2 kan? sedangkan pisang setandan pon tak sama, sedangkan adik beradik yg kluar dr perut ibu yg sama, yg datangnya dr benih ayah yg sama pon tak sehati sejiwa, mcm2 perangainya, inikan pulak manusia di bawah satu bumbung parti yg hanya diikat dengan matlamat dan perlembagaan parti kan? fikir2kan lah…jgn jadi hamba polotik sampai tak nampak langsung apa yg kita cari sebenarnya ^^ wassalam

    Comment by yg melihat | March 14, 2008

  33. ape hal la korang ni….
    org lain sibuk nak jatuhkan kite yg melayu ni,
    korang ni plak sibuk duk berpecah belah.
    sekolah je tinggi-tinggi, tapi bodo mcm nak mampus.
    xde salahnye kalo kiter bersatu berbincang mcm orang berpelajaran.
    Jgn la tunjukkan korang nye kebodohan, kiter nye kelemahan ( melayu ). aku tau korang sekolah pun x sempat nak habis. xpayah…xpayah la nak tunjuk. nanti bangsa lain nampak.

    ADE MATA, LIHAT… ADE TELINGA, DENGAR… ADE OTAK PIKIR…

    Comment by mawar | March 14, 2008

  34. come on ….
    kenapa org kini tiada semangat bersatu…?
    mahukah kita kembali kepada zaman dahulu zaman di mna situlah kejatuhan bangsa melayu…mahukah kah sejarah berulang kembali?????
    apa yang saya tahu ada orang baik dalam setiap kompenen parti…
    marilah kita bersatu lupakan sengketa, sebaliknya bekerja bersama2…berikan segala idea….tunjukkan bangsa melayu yang sebenar…dan agama kita ISLAM…gemilangkan nya kembali seperti dahulu….

    Comment by is | March 17, 2008

  35. kalau kau orang pandai masuk politik…./lepas tue baru tahu nak menyesal .cina pegang telur anuar .pikir dan renungkan la.hidur biar berfikir jgn jadi mcm lembu .kerana kesenangan maruah negara tergadai.bagi aku takde umno tak hidup la org melayu

    Comment by umno man | March 17, 2008

  36. hahahah.taniah org yg buat website nie…..memag bagus idea dia belajar tinggi 2 ini yg kau buat kat bangsa kau sendiri .senang cerita aku anggap kau pengkianat bangsa melayu .kalau terjadi ape ape dgn melayu kau harus malu kerana kau memalukan darah daging kau sendiri .tak tahu la kau paria ke atau cina makan babi.lepas nie jalan jgn atas jln tar .jln kat tanah merah.pas islam ?kenapa ada kutuk mengutuk?keadilan ?dulu kenapa masuk umno?henti kan semua ni jika kita benar2 mahu negara bersih

    Comment by umno man | March 17, 2008

  37. ambil yang baik dari kepimpinan yang dahulu dan memperbaiki yang lemah.

    Comment by seri | March 18, 2008

  38. saya sokong tindakan berani tun .itu menunjukan tun sudah insaf dan mahu perbetulkan kesalahan lalu.

    Comment by mohd redzuan | March 20, 2008

  39. Tiba2 je sume org bersuara…dan org yg bersuara tu pun berbahasa mcm org yg kurang etika dan kurang adap…betulkan diri sendiri sebelum nak betulkan org lain.Politik bukan benda mudah,msyrakt perlu lebih bijak dlm menyuarkan pandagan.Beri pandangan guna otak bukan emosi dan membabi buta dan tidak fanatik kpd mana2 pihak.

    Comment by syam | March 26, 2008

  40. apa punya mengong ko tipu org bodoh.nak tayang la yg full version bodoh.ni korg cut video tiu nak tipu rakyat.sama la korg nagn pemimpin bodoh korg yg suka menipu rakyat!!!!!!!!!!!!

    Comment by waklu | March 31, 2008

  41. Inilah dia UMNO……. yg komen di dlm ni pun lebih kurang aje, dari semua komen yg aku baca dapat aku nilaikan manusia di akhir zaman ni dah tipis imannya, terlalu taksub kepada sesuatu yg bukan ke arah amalan akhirat. UMNO yg dulu gah.. la ni gone…itulah kehebatan ALLAH..Arwah Dato’ Zakaria terkejut UMNO kalah..lansung menemui ajal tanpa sempat meminta maaf dari rakyat yg memangkahnya..Ingatlah ALLAH nampak apa yg kamu buat dan tahu apa niat kamu..UMNO kalah teruk kerana taksub pikirkan Melayu aje dari ISLAM yg mana agama ini semakin hancur kerana 50 thn UMNO perintah M’sia tanpa menguatkuasakan undang2 ISLAM..akibatnya maksiat berleluasa..web m’sia boleh..melayu boleh..rupa2nya web maksiat melayu yg di biarkan UMNO..ah..ah rasakan UMNO. Kau cipta Islam Hadhari yg penuh daki dan kotoran harta kekayaan dunia yg tak boleh bawa sedikitpun ke KUBUR (bilik kecil kita bila mati) ingatlah mati wahai UMNO..politik dunia kamu dah di tunjuk hikmahnya oleh ALLAH.

    Satu ayat kalam ALLAH d dlm AL-QURAN menyatakan klu kamu hina Agama ISLAM ini,.. maka ALLAH akan melantik umat lain menggantikan kamu dan ALLAH laknatkan kamu dgn sehina2nya..Sekrgni baru c kit ya wahai orang UMNO.. baru padan muka hampa Cina mkn khinzir perintah kamu.. rasakan.. smpi nak tunjuk perasaan ketika hr baik MULIDURRASUL apa ni Melayu..bertakwalah c kit..ALLAH tak kenak kamu Melayu..dan tak panggil kamu dgn nama itu utk seruanNYA..sedarlah ALLAH seru dgn nama WAHAI MANUSIA yg Beriman../bertaqwa..kembalilah ke pangkal jln.

    Comment by jebatzul | April 2, 2008

  42. itu hanya cakap sindir…sinis aje. orang yang petik part tun cakap ni, memang bodoh tak pakal akai. ..orang pkr bodoh nak buat cam mana.

    Comment by tak caya | April 2, 2008

  43. “bagi aku takde umno tak hidup la org melayu”(umno man).
    Berhati2 ketika berkata2. Sesungguhnya Allah s.w.t yg menghidupkan dan mematikan segala makhluk di dunia ini. Jgn sampai bertuhankan umno lak.

    Comment by hamba Allah | April 13, 2008

  44. Assalamualaikum semua pembaca .. Jawapan Ikhlas utk makhluk ciptaan bergelar “pas n pkr x boleh pakai”

    Kau ni org Islam ke?Org Malaysia ke? Sesedapnya kata PAS dan PKR tak boleh pakai… Kalau diorang tak boleh pakai dan salah kenapa kerajaan sekarang tak haramkan PAS dan PKR yg ditubuhkan secara sah di Malaysia. Sebab agenda dia betul la diorang tak diharamkan… yg bodo nya korang sokong UMNO yg entah apa dgn Islam Hadharinya.. tu…
    Kadang2 aku rasa taraf kau ni lebih rendah dari Org Asli kat kg aku yang tahu membezakan mana yg betul & yg salah tentang Islam…Khususnya PAS yg mendokong perjuangan Islam di bumi Malaysia ni… bertaubat la.. jgn Tau Buat jer artikel nak kutuk tanpa alasan yg kukuh dan bernas.. Org Asli tgk pun malu tau.. samapai dioarang pening & bertanya “Islam Hadhari Islam manak pulak ni.. ” kau tak malu ke weh?

    Comment by bulan purnama | April 18, 2008

  45. org melayu kita makin lama makin bongok,takde useha nak bersatu dan muafakat.sedarlah wahai melayu dalam tak sedar kedudukan melayu semakin tergugat harta makin kurang kuasa semakin kecil tak kan nak bagi anak cucu ”melayu” rumah flat yang tinggi melangit(mungkin itu kemampuan melayu akan datang jika tiada perubahan).politik melayu perlu dirawat segera,terlalu banyak konpirasi dan kepentingan ”puak” sendiri.SEDARLAH WAHAI MELAYU,BANGKITLAH,BERSATULAH,JAGALAH TANAH WARISAN MELAYU NENEKMOYANG KITA……(dari anak melayu yg bersedih dgn bangsanya)

    Comment by jaan4age | July 6, 2008

  46. Aku paling benci bila ada orang mengatakan untuk memperjuangkan hak Melayu. Balik-balik Melayu…Tanah Warisan Melayu, Nenek Moyang Melayu…

    Bangsa Melayu tu Kayu! Memperjuangkan bangsa tidak akan membawa kita kemana-mana! Kau orang tengoklah Palestin. Itulah kesannya apabila mereka hanya sanggup berbunuh-bunuhan bermati-matian disebabkan untuk memperjuangkan bangsa mereka dan juga tanah air mereka.

    Aku tengok dan baca kat sini, tak ada seorang pun yang hendak memperjuangkan AGAMA ISLAM mereka! Itu lebih baik dan berfaedah dari memperjuangkan bangsa. Dalam kubur, malaikat tak soal kita bangsa apa! Mereka menyoal kita siapa saudara-saudara kita?! Kalau kau orang berani, jawaplah BANGSA MELAYU. Aku percaya kau akan duduk dibawah 7 lapisan bumi lepas tu!

    Terror sangatlah BANGSA MELAYU tu. Mana-mana bangsa pun, tidak di iktiraf langsung oleh Allah S.w.t. Allah wujudkan manusia itu berbangsa-bangsa hanya untuk mereka kenal-mengenali diantara satu dengan yang lain diatas muka bumi ini. ITU SAHAJA! Bukan untuk kau orang bertekak dan berbunuh-bunuhan.

    Comment by Landlord | July 8, 2008

  47. Semakin aku baca komen-komen dalam blog ini, aku semakin marah! Marah pada Bangsa Melayu aku sendiri yang memang ……Hai tak tahu la nak cakap!

    Terutama yang menggunakan nick name UMNO MAN tu…. Aku rasa hamba Allah tu tiada pegangan agama. Mungkin “Free Thinker” ke ape? Atau agama dia agama MELAYU.

    Kata-kata beliau seolah-olah tiada keimanan langsung yang boleh kita baca dan dengar. Betullah apa yang tok guru aku ceritakan dalam kisah-kisah agamanya.

    “Mereka-mereka ini berada didalam kegelapan. Tuhan tambahkan lagi kegelapan pada hati mereka, sehingga mereka tidak dapat melihat tangan mereka sendiri didalam kegelapan itu. Tuhan gulungkan lagi langit-langit hitam agar membelenggu mereka. Orang seperti itu sesat didalam kegelapan.”

    Wahai manusia yang mempunyai parti-parti yang kamu sokong itu. Ingatlah! Kamu sokonglah apa yang hendak kamu sokong. Tetapi ingat, apa yang kamu sokong itu akan membawa kamu kepada dua arahnya sahaja! Samada ke SYURGA atau NERAKA! Jangan kamu menyesal dikemudian hari.

    Kamu ucaplah dan katakanlah dan tulislah apa yang hendak kamu tulis. Kerana setiap patah perkataan yang kamu titipkan itu ada perhitungannya dan kamu akan dipertanggungjawapkan keatasnya. Ingat! Kesannya bukan sedikit. Nampak macam sedikit. Sebenarnya, kesannya adalah besar jika kamu benar-benar fikirkan.

    Kita semua akan MATI. Itu sudah PASTI. Tetapi bila? Esok? Lusa? seminggu lagi? Setahun lagi? Tiada sesiapapun yang dapat memastikannya dengan tepat.

    Tetapi jangan kamu terperanjat, apabila kamu sedar dari lamunan, kamu sedang berhadapan dengan 2 malaikat yang tiada belas kasihannya terhadap kamu.

    Comment by Landlord | July 8, 2008

  48. aku bkn nk kutuk BN…. tapi aku cukup2 benci dgn pemimpin sekarang. ada satu bab tu PM mengibarkan bendera malaysia dgn wajah yg buruk dan membosankan.,( nampak wajahnya yg tidak mampu mentakbir tapi belagak mampu) adakah kita sbg rakyat suka melihat pemimpin jadi begitu. lembab!! layu!!.. bodoh!!. sombong bongkak. apa nk jadi kn…… berbaliklah pada al-quran.. kerana didalamnya cukup2 lengkap utk mentakbir negara…. mcm pas.. hahhahaha aku sokong pas

    Comment by ASLERR | July 18, 2008

  49. aku mintak maaf la cz kutuk BN. aku tau perjuangan mereka mcmana.,.tanpanya mkin org melayu tiada hak langsung kt tanah sendiri… tapi ramai org tdk puashati dgn pentakbiran sekarang dan perpecahan org melayu. biar sya bagi cadangan,…. ok..biar bn takbir negara( contoh)… dan parti2 lain seperti pas n pkr tu bigabungkan jadikan 1parti. bahagilah kerusi2 mana yg patut supaya pas n pkr pas dapat ddk dikerusi yg betul dlm BN… pada aku mmg boleh bersatu org melayu dgn kaedah pembahagian kerusi yg adil dlm pencampuran parti pas,pkr n BN juga DAP…. contoh kata pas diletakkan dlm bahagian syariah islam… bahagi mengikut kerusi yg layak diduduki… bersatulah org melayu. bangsa sedang dipijak2 ni xsedar ke korang!!!!!!… aku risau keturunan anak2 aku je nanti mcmana…takut mengemis ditanah sendiri nanti.

    Comment by ASLERR | July 18, 2008

  50. ada otak pikir, orang berugama dikatakan jahil, orang jahil dikatakan berugama, amalan madir jadi ikutan , untuk amalan rakyat Malaysia . Jubur manusia , amalan syaitan , jadi mainan untuk umpatan

    Comment by azmi | July 19, 2008

  51. ada otak pikir, koi sokong nuar sebab koi rasa memang dia sesuai jadi PM berbanding dgn Dollah, pemikirannya ala barat tapi amalannya mengikut islam. Orang Gila aja pecaya benda ngarut ni.

    Comment by azmi | July 19, 2008

  52. koi sokong benda yang baik aja …. malaslah nak ngumpat ,berdosa aja .

    Comment by koi | July 19, 2008

  53. aku kan ape….cian kt anuar..
    blik2 kes liwat…xda kes lain ker???
    ape kehe ni Yooo…

    Comment by daa | July 25, 2008

  54. aku sokong 100% ngan ko landlord..
    cayala geng…ini yang kita nak….

    Comment by daa | July 25, 2008

  55. Korang ni kerja lain takdak ka …. asyik dok putar gambaq, video, edit sana edit sini dok buat fitnah. Hangpa tak sembayang ka???
    Hati mau bersih beb ….. jangan dok putar belit cerita, takut tu laaaa…. nanti semua orang yg percaya kat hang nampak ” pintu belakang pun sama je macam yg kat depan”.
    Rosakkkkkkkkkkk……………..

    Comment by kaza | August 14, 2008

  56. Kasih Karunia ALLAH menyertai kamu sekalian.
    Wahyu 22 : 21

    Comment by Mat Pulut | September 18, 2008

  57. anwar penipu..tpu rkyt jer..ptt tlg rkyt bler dh jd yb ..ni tdk..mnx smpati plak

    Comment by jamal | January 31, 2009


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: